خط بو چیست و چطور میتوان خط بوی عطر را افزایش داد؟

تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید، که چرا رایحه بعضی از عطرها، در محیط اطراف پخش می‌شوند و پس از گذشت مدت زمان زیادی باقی می‌ماند؟ پاسخ شما خط بو است. عطرهایی که خط بو دارند، رایحه‌شان در محیط وسیعی پخش می‌شود و با از گذشت زمان باز هم در محیط به مشام می‌رسد.
 این خط بو همان امضای شخصیِ استایل است که در خاطرات باقی می‌ماند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که خط بو عطر و ادکلن چیست و چطور باید آن را افزایش داد، به ادامه مطلب توجه کنید تا عَطر شخصی شما نیز در خاطرات باقی بماند.
Sillage یا سیاژ، همان خط بو عطر است. مفهوم سیاژ، بوی خوش عطر است که در مسیر حرکت فرد به‌جا می‌ماند. هنگامی که فردی با رایحه خوش از کنار ما می‌گذرد، در‌ واقع ما سیاژ آن را حس می‌کنیم و از آن لذت می‌بریم.  خرید ادکلن اورجینال برای داشتن خط بوی ماندگار کافی نیست و تراکم و مقدار عطر نیز در خط بو تاثیر دارد. 
خوب است بدانید که خط بوی عطر با ماندگاری آن متفاوت بوده و کاملا در مقابل یکدیگر هستند. برای این‌که عطر شما خط بوی بالایی داشته باشد باید از ماندگاری طولانی آن روی پوست‌تانصرف نظر کنید؛ چراکه خطبوی عطر رابطه مستقیمی با میزان تراکم آن دارد.

درواقع عطرهای خیلی خالص؛ با غلظت روغن بیشتر و الکل کمتر، ماندگاری خیلی زیادی روی پوست بدن دارند و درمقابل خط بوی آن‌ها کمتر است. اما عطرهایی با غلظت کم‌تر مثل ادوفرش یا ادوتویلت؛ با داشتن درصد بیشتری از الکل، خیلی ملموس‌تر در هوا پخش شده و رد عطر را در فضا باقی می‌گذارند.

همچنین از دیگر موارد مهم در میزان اثر خط بوی عطر، ماهیت عناصر به‌کار رفته در آن است. مثلا نت‌های مرکباتی و گلی خیلی زیاد قدرت پراکندگی با خطر بوی بالا دارنداما در مقابل؛ نت‌های چوبی و مشک بیشتر روی پوست می‌نشینند و درواقع ماندگاری آن‌ها زیاد است، نه خط بو!
بهتر است بدانید که هیچ رازی پشت افزایش خط بوی عطر نیست و شما با چند ترفند ساده می‌توانید بوی ادکلن خود را بیشتر کنید. همچنین ترفندهایی که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم، به افزایش ماندگاری بوی عطر نیز کمک می‌‌کند.

۱.       از کرم مرطوب کننده استفاده کنید
برای افزایش بوی ادکلن به این مثال توجه کنید. میزان بوی تعریق بدن در فصل زمستان بیشتر است یا تابستان؟ هنگامی که پوست خشک است، بوی چندانی حس نمی‌شود. اما هنگامی که بدن مرطوب باشد، بو بیشتر حس می‌شود. بنابراین بوی ادکلن روی پوست خشک نیز چندان باقی نمی‌ماند.

در این صورت بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از کرم مرطوب کننده یا لوسیون بدن بدون بو استفاده کنید تا بوی پرفیوم خالص باشد. در فصل تابستان می‌توانید پس از حمام که پوست آبرسانی و مرطوب شده است، از ادکلن استفاده کنید. اما در فصل زمستان می‌توانید پس از استفاده از لوسیون، ادکلن را به پوست اسپری کنید.

۲.       روی نبض عطر بزنید
احتمالا بارها شنیده‌اید که برای افزایش ماندگاری عطر، آن را روی نبض اسپری کنید. نقاطی از بدن همچون مچ دست، گردن و بخش داخلی آرنج، گرم‌تر از بخش‌های دیگر بدن هستند. بنابراین بوی ادکلن در این نقاط بدن ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

۳.       در مکان خنک عطر بزنید
در صورتی که زیر نور خورشید یا در مکان گرم عَطر بزنید، برخی از ترکیبات عَطر به سرعت بخار می‌شوند و چیزی به غیر از بوی الکل و آب باقی نخواهد ماند. بنابراین بهتر است در مکان خنک عطر بزنید. هر چه مکانی که در آن قرار دارید تاریک‌تر و خنک‌تر باشد، میزان ماندگاری پرفیوم نیز بیشتر خواهد بود.

۴.       به موهایتان عطر بزنید
شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد، اما موها بوی پرفیوم را به خوبی در خود حفظ می‌کنند. بنابراین برای افزایش بوی ادکلن، به موهایتان عطر بزنید. همچنین شما می‌توانید کمی به شانه یا برس ادکلن بزنید، سپس موهایتان را شانه کنید. در این صورت موها به طور طبیعی خوش بو می‌شوند.

جالب است بدانید که اسپری مو نیز در بازار به فروش می‌رسد که چندین کاربرد دارد. برای

عطرآمواج یک برند عمانی است، که تلاش می‌کند تا عطرهای عربی را با سبک اروپایی ارائه دهد. یکی از خصوصیات عطرهای مردانه آمواج، پخش بوی بالا و انداختن خط بو است. در میان عطرهای این برند اینترلود جزادکلن هایی که خط بو دارند بحساب می آید.

این عطر مردانه در سال ۲۰۱۲ توسط عطرساز معروف، Pierre Negrin طراحی و به بازار عرضه شده است. عطر مردانه آمواج اینترلود، عطری گرم، شیرین و در عین حال تلخ و دودی است، که شروعی قدرتمند و پیچیده دارد.در عطر Interlude Man Amouage از رایحه‌های تلخ بخور با حسی دودی و رایحه کاملا مشخص فلفل استفاده شده است. این نت‌ها با گرما و شیرینی قدرتمندی از کهربا و صمغ‌ها مهار و متعادل می‌شوند.

با گذر زمان، رایحه بخور و فلفل آرام گرفته و همزمان عطر حالتی دارچینی، گرم، تلخ و شیرین پیدا می‌کند. این رایحه بسیار جذاب و دوست داشتنی است. عطر مردانه آمواج اینترلود خط بوی ماندگاری دارد و در واقع یک عطر برای هوای سرد است. آمواج اینترلود، یک عطر زمستانی مردانه به شمار می‌رود.

رایحه عودی و اسموکی این عطر مردانه، توجه همه اطرافیان را در یک مهمانی بزرگ و رسمی به‌ سوی شما منحرف خواهد کرد. طراحی و فرمولاسیون اینترلوده توسط عطرساز مشهور و برجسته پیر نگرین (Pierre Negrin) انجام شده است. عطر مردانه Interlude حس بی نظمی خاصی را پس از اولین اسپری در هوا به وجود می آورد. این در حالی است، که همزمان احساس تعادل و آرامش را با خود به ارمغان می آورد.

کریستوفر چونگ درباره این عطر گفته است: «من هر آنچه را که در رایحه‌ها می‌بینم کاملا حس می‌کنم. من همه رایحه‌ها را درک می‌کنم و از ساختارشان لذت می برم. عطر آمواج اینترلوده نیز برای من یکی از همان رایحه‌های لذت‌بخش است.»برای مشاهده قیمت عطر آمواج و مشخصات کامل عطرهای مردانه این برند، کلیک کنید.

عطر زنانه گرلن اینسولنس با رایحه گل دار میوه‌ای
ادوپرفیوم Insolence در کمپانی مشهور و فرانسوی عطر گرلن تولید شده است. این عطر ادکلن زنانه با خط بوی بالا وپخش بوی فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی که دارد و با رایحه گل دار میوه‌ای عاشقانه‌اش، برای کسانی مناسب است، که به عطرهای گرم و شیرین علاقمند هستند. ادوپرفیوم Guerlain Insolence، رایحه‌ای فشرده‌تر، ماندگارتر، جادویی‌تر و منحصر به فردتر از ادوتویلت اینسولنس دارد و مخصوص خانم‌های عجیب و شیک‌پوش طراحی شده است.

شاهکار وصف‌ناپذیر اینعطرزنانه، توسط دو عطرساز شناخته شده به نام‌های موریس روسل (Maurice Roucel) و سالوین دالاکورته (Sylvaine Delacourte) با رایحه‌ای گرم و شیرین طراحی شده است.استفاده از این عطر برای میهمانی‌های شبانه و مجالس رسمی در فصل‌های پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود.

سخن آخر
خط بو یکی از ویژگی‌های مهم عَطر است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که هنگام راه رفتن، رد بوی عطرشان حس شود. بنابراین میزان خط بوی بالا کمک می‌‌کند تا بیشتر و بهتر در خاطرات باقی بمانید. بنابراین اگر به خط بوی عَطر علاقه دارید، بهتر است به میزان اسانس عَطر و نحوه صحیح استفاده از عَطر، توجه بیشتری داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن مانا مفتخر است به فروش کلیه برندهای معتبر عطرهای خارجی و ایرانی.

جهت ارتباط سریعتر از طریق واتساپ یا تلگرام پیام دهید.

میزبان صدای گرمتان هستیم.

۰۹۱۲-۶۸۳۸۳۷۲

۰۹۱۲-۷۱۸۳۵۷۷

      

صفحات مهم سایت

تماس با عطر مانا

درباره عطر مانا

مقالات عطر و ادکلن

 

 راهنمای خرید از فروشگاه عطر مانا

نحوه ثبت سفارش

رویه ارسال سفارش

شیوه های پرداختی

 

     هفت روز هفته ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم     شماره تماس :  ۰۹۱۲۶۸۳۸۳۷۲ و ۰۹۱۲۷۱۸۳۵۷۷

   

فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن مانا بزرگترین بانک اطلاعات و فروش تخصصی عطر میباشد

وبا شوق و علاقه فراوان و مشتری‌مداری و با حمایت مشتریان وفاداری همچون شما توانسته است تا نام  مانا   را نامی پر اعتبار و قابل اعتماد کرده تا در صدر عرضه‌کنندگان محصولات لوکس، با کیفیت و تخصصی عطر و ادکلن  در ایران قرار دهد.

برآن شدیم تا شرایط مناسبی را برای در دسترس قراردادن تمامی کالاهایمان برای خریداران در هر نقطه از شهر و کشور به وجود آوریم.

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی  عطر مانا  فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به عطر مانا می‌باشد.